Haziran Ayında Okuduklarım

by - Temmuz 02, 2021

 


Merhaba blog sakinleri. Nasılsınız? Ben pek de iyi değilim. Hayatımda yolunda giymeyen ve beni derinden etkileyen olaylar olmaya devam ediyor. Bu yüzden de bu ay fazla aktif olamadım ve fazla sayıda da kitap okuyamadım. Ama en azından biraz da olsa okumuşum. Fazla uzatmadan kitaplarla sizleri baş başa bırakıyorum. Umarım okuduklarım sizler için bir öneri olur da siz de okursunuz. Eğer okuduklarınız varsa da düşüncelerinizi aşağıda belirtebilirsiniz. Kitap okuma grubu da kurmak istiyorum. Her hafta bir kitap belirleyip okuyabiliriz. Ne dersiniz? Cevaplarınızı bekliyorum.


1.      Boyalı Peçe/W. Somerset Maugham

1920 yıllarda Londra ve Hong Kong’da Kitty adındaki bir kadının kendi benliğini bularak uyanışını gerçekleştirdiği bir eserdir. Kitty annesi tarafından sosyal statü dikkate alınarak evlilik yapması için yetiştirilmiş genç bir kızdır. Zaman geçer ama hala kendi istediğine göre birisini bulamaz. Artık bu umutsuz durumdan kurtulmak için de Hong Kong’da yaşayan ve bakteriyolog olan Walter ile evlenir. Bu mecburiyetten doğan evlilik bir ihanet ile sonuçlanacaktır. Ancak birçok yaşanan olaylar ile de Kitty kendini bulmaya uyanışını gerçekleştirmeye bir adım daha yaklaşacaktır.

https://kitap28.blogspot.com/2021/06/boyal-pece-w-somerset-maugham.html


2.      Pinokyo/Carlo Collodi

            Geppetto isminde bir marangoz vardır. Bu marangoz bir gün arkadaşı olan Antonio’dan kukla yapmak için bir odun parçası ister. Arkadaşının verdiği odun parçasından bir kukla yapar ve adını da Pinokyo koyar. Pinokyo tamamlandıktan sonra gülüp etrafta koşmaya başlar. Aşırı yaramaz ve enerjik bir kukladır. Geppetto ustanın hiç çocuğu yoktur. Pinokyo artık Geppetto ustanın oğlu olmuştur. Babasına her zaman uslu olacağına dair sözler verse de durmadan yaramazlık yapar ve başını belaya sokar. Bu yaramazlıkları ile başına türlü türlü olaylar gelir bu tek hayali gerçek bir çocuk olmak olan kuklaya.

https://kitap28.blogspot.com/2021/06/pinokyocarlo-collodi.html


3.      Doktor Moreau’nun Adası/H. G. Wells

             Olaylar Edward Prendick etrafında gelişir. Prendick yaşadığı bir gemi kazası sonucunda başka bir gemideki Montgomery tarafından kurtarılır. Bu adam ile tanışması onun bundan sonra yaşayacaklarının ilk adımıdır. Montgomery yanında birkaç adam ve hayvanla volkanik bir adaya gitmektedir. Bu adada yaşayan kimse yoktur. Montgomery, Prendick’i yanında mecburen adaya götürmek zorunda kalır. Montgomery bu adada Doktor Moreau’nun deneylerine yardımcı olmaktadır. Doktor Moreau ise bir zamanlar yaptığı deneyler nedeniyle dışlanmıştır ve bu adada kendi kendine bazı deneyler yapmaktadır. Bu deneyler önceki deneylerinden fazlasıyla farklıdır. Deneylerinde belli canlıların dokularını ve organlarını keserek başka bir canlıya yerleştirerek yeni baştan bir canlı yaratmaya çalışmaktadır. 

https://kitap28.blogspot.com/2021/06/doktor-moreaunun-adash-g-wells.html


4.      Bir Kedi, Bir Adam, İki Kadın/J. Tanizaki



Farklı ülkelerin edebiyatlarına olan ilgim her gün daha da artıyor. Bu eser de Japon edebiyatından. Eğer siz de bu tip farklı ülkelerin edebiyatlarına merak duyuyorsanız Jaguar Yayınları’nın sitesine mutlaka bir göz atın derim. Şozo ve Şinako evli bir çifttir. Ancak Şozo’nun annesi nedeniyle ayrılırlar ve yakın bir akrabası olan Fukuko ile evlenir Şozo. Bir gün Şinako’dan bir mektup gelir. Yuvası dağılan bu kadın giderken bir tek şey bile almamıştır evden. Mektupta ise istediği tek bir şey vardır. O da Lili ismindeki kedi. Şozo bu Lili ismindeki kedisine adeta tapar. Hayatlarının en derin yerlerinde bulunan bu değerli varlığı istemesine anlam veremez. Altında bir neden aramaz. Ama aslında çok masumca görünen bu isteğin arkasında bambaşka bir gizem saklıdır.


5.      Hasretinden Prangalar Eskittim/Ahmed Arif


Hangimiz şiir sevmez ki. Ben şiir okumaktan büyük zevk almışımdır hep. Hatta bir şiir defterim bile var beğendiğim şiirleri yazdığım. Ahmed Arif de onlardan birisi işte. Tekrar tekrar okuduğum şiirleri vardır. Her bir mısrası beni ayrı etkiler. Hasretinden Prangalar Eskittim isimli kitabı şairin tek kitabıdır. Nedense bu beni hep üzer. Daha fazla şiirini okumak istemişimdir hep. Ama anlarsınız ki o tek kitap bile insana neler hissettirir. Kitaptaki en sevdiğim şiiri Cem Karaca tarafından da seslendirilmiş olan Ay Karanlık isimli şiiridir.


6.      Şimdiki Çocuklar Harika/Aziz Nesin


Aziz Nesin’in hem çocuklara hem de büyüklere yazdığı kitabı. Kitap Ahmet ve Zeynep adında iki çocuğun mektuplarından oluşmaktadır. Bu iki arkadaş bir zamanlar aynı okuldayken Zeynep’in babasının işi nedeniyle farklı şehirlerde yaşarlar. Ahmet İstanbul’da, Zeynep ise Ankara’dadır. Bu aralarındaki mektuplaşmalarla Aziz Nesin çocukların annelerini, babalarını, öğretmenlerini ve çevreyi nasıl gördüklerini anlatır. Kitapta büyükler çocukların gözüyle sunulur ve çocuklara bazı konularda öğüt verir. Büyükler çocuklarını anlamak için, küçükler ise kendilerini nasıl savunmaları gerektiğini öğrenmeleri için mutlaka okumalıdır bence.

You May Also Like

8 Comments

  1. Bir Kedi, Bir Adam, İki Kadın kitabını merak ettim , kitap okuma grubu kulağa hoş gelse de haftada bir kitap kısmına takıldım , sanki ben yetişemem :( sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Henüz kafamda net değil ama bunu ayda bir kitap belirleyip bu konu hakkında da konuşabiliriz. Hem insanlarla etkileşimimiz artar hem de yeni kitaplar keşfederiz :)

      Sil
    2. o zaman sizi takip edeyim , sevgiler.

      Sil
  2. Ben bu ay Ali ve Nino kitabını okumaktayım. Keşke sizin gibi azimli olsam ve daha fazla kitap okusam. Kitap okuma grubuna katılmak isterim ama yoğun olduğumdan dolayı pek fazla aktif olamayabilirim yinede güzel fikir. Umarım tüm sorunlarınızı ve yolunda gitmeyen olayları halledebilirsiniz. Iyi günler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Boş vaktimin olduğu her anı değerlendirebilmek için çabalıyorum. Aslında azimli değil de daha çok kendime ne katarsam kardır diye düşünüyorum hep. Güzel dilekleriniz için de teşekkür ederim :)

      Sil
  3. Bir Kedi, Bir Adam, İki Kadın kitabı ilgi çekici görünüyor. Okumak isterdim.
    Şiiri okumaktan çok dinlemeyi seviyorum. Youtube' dan çok dinliyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şiir dinlemeyi ben de çok seviyorum. Şiir kitabı okumaksa farklı bir dünya. Bir kedi, bir adam, iki kadın kitabı konusuyla çok farklı ve insanın içine işliyor. En kısa zamanda okumanız dileğiyle :)

      Sil
  4. tanizaki nazlı kar okumaya başladım ama tamamlayamadım hala aslında çok okumak istediğim bir yazar . bir de bu kitabını deneyeyim madem

    YanıtlaSil