SİMYACI - PAULO COELHO (BLOGLARI CANLANDIRMA PROJESİ)

by - Ağustos 24, 2022

 



Herkese merhaba. Blogları Canlandırma Projesinde Ağustos ayı teması; Latin Amerika Edebiyatı veya seçkin yazarlar, seçkin yönetmenler idi. Ben de bu temadan yola çıkarak uzun zamandır okumak istediğim ve sürekli ertelediğim bir kitabı okumaya karar verdim: Simyacı. 

Daha önce Paulo Coelho'nun Şeytan ve Genç Kadın kitabını da okumuştum ama bu kitabı ona göre daha çok beğendim. Hem anlatımı hem olayların kurgusu hem de okuyuculara verilmek istenen mesajlar açısından oldukça güzel bir kitaptı. 

Şu an fark ettim de bugün Paulo Coelho'nun da doğum günüymüş. Bu yazıyı da bu güzel günde paylaşmam da biraz manidar. Neyse doğum günün kutlu olsun usta yazar.

Kitabın konusundan kısaca bahsedecek olursak: Bu kitap büyük bir doğu klasiği de olan Mevlana'nın Mesnevi adlı eserinde yer alan küçük bir öyküden yola çıkılarak yazılmıştır. İspanya'da çobanlık yapan ve üst üste iki kere aynı rüyayı gören ve bu rüyalar üzerine yolculuğa çıkan bir çobanın öyküsü bu. Santiago, bir çobandır. Koyunlarını otlatır, onlarla sohbet eder, gezer, şarap içer ve kitap okur. Hayatı sıradan ve gezerek geçiyordur yani. Hatta gezmek istediği için çoban olmaya karar vermiştir.  Çoban olmaktan mutluluk duyan Santiago günün birinde içinde firavun ağacı bitmiş yıkık dökük bir kilisede uyuma kararı alır ve o gece daha önce bir kez daha gördüğü bir rüyayı bir daha görür. Rüyasında, Mısır Piramitlerinin dibine gömülmüş bir hazine olduğunu ve ona ulaşması gerektiğini görür. Santiago iyice meraklanır ve bir rüya yorumcusuna görünür. Rüya yorumcusundan çok da umduğunu bulamayana Santiago bu sefer yaşlı bir adamla karşılaşır. Ama bu adam sıradan bir adam değildir. Bu adam bir Şalem Kralıdır. Böğrü parıl parıl parlayan bu adamın sıradan bir insan olmadığını Santiago hemen anlar. Şalem Kralı, Santiago’ya Kişisel Menkıbeden bahseder. Evrenin Dili, yaşam iksiri ve hayatın anlamıyla ilgili öğreneceklerinden habersiz bir şekilde bu uzun soluklu yolculuğa atılan Santiago, kendini hiç olmadığı kadar hazır hissediyordur.

Bu kitap, size her ne olursa olsun amaçlarınız doğrultusunda ilerlemeyi, bu amaç uğruna kimi zaman bazı riskleri göze almayı ve vazgeçmeyi düşündüğünüzde ya da umutsuzluğa kapıldığınız anda devam etmenizi söyleyen içinizdeki sese kulak vermenizi öğütlüyor. Günlük hayatımızdaki olaylarla bağlantı kurmak açısından bence oldukça ilgili. Hepimiz türlü zorluklardan, sınavlardan, insanlardan geçerek bir şeyler başarmaya çalışıyoruz. Çoğu zaman da pes etmeye yaklaşıyoruz. Bizi pes etmeyen, kendi amaçları için sonuna kadar giden insanların öykülerini dinlemek ya da bu insanlarla karşılaşmak motive ediyor. Bu kitabı okurken de her okur kendinden bir şeyler bulacaktır eminim.

Bütün bunların yanı sıra yürüdüğünüz yolda karşılaştığınız engellerin sizi amacınıza yönlendiren bir diğer yönünü anlatırken, sonu beklediğiniz gibi olmasa da asıl önemli olanın çabalamak olduğunu bir kez daha gösterir. Yürüdüğümüz yolun sonu her zaman beklediğimiz sonucu vermeyebilir. Hayat bize her zaman çabalarımızın karşılığını en iyi şekilde vermeyebilir. Bunu düşünüp bir sonrakinde çabalamaktan vaz mı geçeriz yoksa o çabaları düşünüp kendimize ben elimden geleni yaptım mı deriz? Bazen sonuç tatmin edici olmasa bile elimizden geleni yapmamız daha önemlidir. 

Kitapta hoşuma giden ve altını çizdiğim birkaç bölümü sizinle paylaşmak istiyorum:

👊 Her gün birlikte olmak gereksinimi duymaksızın, her zaman yeni dostlar ediniriz. Papaz okulunda olduğu gibi her zaman aynı insanları görürsek onları yaşamın bir parçası saymaya başlarız. Yaşamımızın bir parçası saydıkça da onlar bizim yaşamımızı değiştirmeye kalkışırlar. Bizi görmek istedikleri gibi değilsek hoşnut olmazlar, canları sıkılır. Çünkü, efendim, herkes bizim nasıl yaşamamız gerektiğini elifi elifine bildiğine inanır

👊 Çünkü hayat, yaşamakta olduğumuz andan ibarettir ve sadece budur...

👊"Kim ve ne olursa olsun," dedi, "yeryüzünde her insan, her zaman, dünya tarihinde başrolü oynar. Ve doğal olarak o bilmez bunu."

👊  İnsan sevince, nesneler daha çok anlam kazanıyor.

👊 En karanlık an, şafak sökmeden önceki andır.

👊 Ve bir şey istediğin zaman, bütün Evren arzunun gerçekleşmesi için işbirliği yapar.




You May Also Like

20 Comments

  1. Bu kitabı okumuştum ve gerçekten çok güzel bir kitap ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi? Okumak için çokça geç kalınmış güzel kitaplardan biri :)

      Sil
  2. bcp için uygun olmuş eveet :) çok severim bu kitabı :) hermann hesse'in sidarta sını da öğütlerim :) bu kitap dışında diğer kitaplarını sevmedim bu yazarın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dediğin kitabı da çok duydum. Okumak için sabırsızlanıyorum :)

      Sil
  3. Bir amaç uğruna gösterilen çabanın vurgusunu güzel yapmış kitap. :)

    YanıtlaSil
  4. Simyacı'nın ilk çıktığı zamanları hatırlıyorum. o dönem edebiyat öğretmenimiz bize derste bu kitaptan bahsetmişti ama ben daha birkaç sene önce okudum kitabı. Yazarın en iyilerinden biri kesinlikle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazarın diğer kitaplarına göre ben de bu kitabını daha çok sevdim.

      Sil
  5. Seneler seneler evvel okumuştum, şu an ne anlatıyordu onu bile anımsamıyorum. Belki de yeniden okumalıyım.

    YanıtlaSil
  6. Coelho'dan 4 tane kitap okudum ama Simyacı aralarında yok:)) keşke ilk yayımlandığında okusaymışım, yazara noktayı koyduğum için bundan sonra pek mümkün gözükmüyor. Keyifli okumalar, elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, umarım siz de o noktayı virgüle çevirip kitabı okuyabilirsiniz :)

      Sil
  7. Sevdiğim bir kitaptır, okuması keyifliydi. Güzel bir tanıtım olmuş. :)

    YanıtlaSil
  8. Uzun zaman önce okumuştum, paylaşımınızın da yazarın doğum gününe gelmesi çok hoş olmuş :)

    YanıtlaSil
  9. Okunması gereken kitaplardan. Kıyısından köşesinden mutlaka bir şekilde akılda kalıcı çok güzel bir fikir oluyor. Tanıtım ayrıca güzel olmuş ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  10. güzel bir tanıtım olmuş kalemine sağlık :) pek haz etmediğim bir insan bu kitaptan soğumama sebep olduğu için okumak isteyip merak edip hala okuyamadım ben ama bir gün okurum diye düşünüyorum :)

    YanıtlaSil
  11. sevdiğim bir kitap... yeniden karşılaşmak keyifli oldu. teşekkürler... Banda beklerim

    YanıtlaSil
  12. Simyaci gencligimin kitaplarindan, o zamanlar çok beğebmiştim. Oturup tekrar okusam mi dedim ama zaman, fırsat olur mu bilmem. Bu arada ben de bcp etkinliğini aralık ayında da olsa yakaladım. Cok boyutlu olusu hosuma gitti. Size de iyi okumalar

    YanıtlaSil