EKSİLEN HER BİR PARÇA

by - Eylül 04, 2022

          


          Kalbim büyük bir mezarlık. Bu mezarlıktaki mezarlar kendi yaşamlarına son vermiş insanlarla dolu ama kalbimde. Her biri için özenle hazırlanmış ayrı bir yer var. Her ne kadar ölmüş olsalar bile kalbim onların yerlerini koruyarak onlara karşı hala cömert. Onları saklıyor. Bir gün geri gelirler ve yeniden hayat bulurlar diye.

          Tekrar tekrar dirilip tekrar tekrar ölenler. Defalarca şans verdiğimiz ama defalarca da yüz üstü bırakıp gidenler. İşte bunlar en acımasız ve en beterleri. Daha çok acı, daha çok ümit, daha çok yaşanmışlık bırakıyorlar her defasında. Her geldiğinde de giderken bir parçamızı götürüyorlar yanlarında. Öyle acımasız öyle umursamadan. Öylece. Eski Türk geleneklerinde insanlar ölümden sonraki yaşama inandıkları için mezarlarına gömülürlerken yanlarında değerli eşyalarıyla gömülürlermiş. Dirildikleri zaman yeniden onlara kavuşabilmek için. İşte kalbimdeki her mezarlık sahibi giderken götürdüğü o kendince küçücük parçayla yeniden dirilme şansı buluyor kendine. Üstelik bu şansı onlara ben veriyorum. Öylece. Sorgulamaksızın.

        Birine her şans verdiğimizde eksiliyoruz. Yok oluyoruz. Parçalanıyoruz. Vücudumuzun her bir yerine farklı farklı yaralar alıyoruz. Yara bere içinde kalıyoruz. Ama uslanmıyoruz. Aynı hatayı tekrar tekrar yapmaktan geri durmuyoruz. Belki bu defa farklıdır düşüncesiyle hareket edip belkilerin arkasına sığınıyoruz. Sığındıkça fark ediyoruz ki eksilmeye devam ediyoruz. Sonra tekrar şans. Tekrar yarı yol. Tekrar eksiliş. Bu böyle devam ediyor. Aynı şeyleri yaşamak belki de bize zevk veriyor. Hoşumuza gidiyor acı çekmek, başkalarının bize acı çektirmesine izin vermek ve o acı içinde kıvranmak. Devam ettiriyoruz döngümüzü. Ta ki biz de bir gün bitip karşımızdaki o kişilerin kalbinde bir mezara sahip olana kadar.

You May Also Like

19 Comments

  1. oyy ağır yazı :) insan aniden birden boşluğa düşüyor böyle durumlarda, biri aniden gidince ve biz ona mezar yapana dek :)

    YanıtlaSil
  2. İlginç, şans vermemeyi de tercih edebiliriz, ben şahsen bu kadar derin yaralar aldığımı düşünmüyorum ama ikinci neyse de üçüncü şansa inanmam.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Koala bu arada BKK olarak Eylül ayı için seçilen kitabımız Franz Kafka'nın Şato kitabı oldu. Belki gözden kaçırmışsındır diye yorum bırakmak istedim.
      https://kaplandiary.blogspot.com/2022/08/blogger-kitap-kulubu-bkk.html

      Sil
    2. Bazen o şansları istemsiz verebiliyorum. Ama bu daha da yıpratıyor

      Sil
    3. Gördüğüm iyi oldu, kitabı okumaya başlıyorum hemen :)

      Sil
  3. Güzel bir yazı. En sondaki "Ta ki biz de bir gün bitip karşımızdaki o kişilerin kalbinde bir mezara sahip olana kadar." kısmı çok doğru. Belki de engel olamıyoruz kendimize.

    YanıtlaSil
  4. Bazı insanlar çok unutkan ve affedici oluyor. Onlar sürekli üzülmeye mahkum maalesef. Bu dünya duygusal insanlara göre değil. Ben neyse ki öyle değilim, yakın çevremdeki hayal kırıklıklarını gördükçe üzülüyorum. Huriye'nin dediği gibi ikinci şans verilebilir ama üçüncü asla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunu çok geç fark ettim. Aslinda kendimize ne kadar da az değer verip başkalarını göklere çıkarıyoruz

      Sil
  5. Birine tekrar şans verdiğimizde sonuç değişmiyor ve hep eksilen biz oluyoruz maalesef.

    YanıtlaSil
  6. Sevgili Okuyan Koala, Blogger Kitap Kulübünde Mart 2023 için ev sahipliği yapmak ister misin? Kabul edersen seçtiğin kitabı bildirmeni rica ederim. Her ayın ev sahibini ve seçilen kitapları önden belirlersek kitapları topluca almak isteyen arkadaşlar için kolaylık olur diye düşündük. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa bu işte harika olur ama hangi kitabı seçecegimi bilmiyorum. Diğer arkadaşların kitaplarını merak ediyorum. Belki ona göre ben de seçebilirim bir tane :)

      Sil
    2. Güncel kitap listesini yayımladım. Seçtiğin zaman bana dönüş yaparsan seninkini de eklerim. Anlık geri dönüşler için instagramda @neokudukbecanim hesabından da bana ulaşabilirsin.

      Sevgiler.

      Sil
  7. duygularını o kadar güzel ifade etmişsin ki bir şeyler söylemeden geçmek istemedim. sanırım hepimizin kalbi bu şekilde bir mezarlığa sahip. ve dediğin gibi birileri gittiği zaman bizden de bir parça eksiliyor. zaman içinde bu bizi belki daha güçlü belki daha zayıf biri yapabiliyor. ben artık insanlara en fazla ikinci bir şans vermekten yanayım. üçüncüsü sadece bizi üzeceği baştan belli olan bir süreç olur gibi geliyor artık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsanlara çabuk güveniyorum sanırım. Bu yüzden bu kadar çok mezarlık var içimde

      Sil
  8. Merhaba,

    Blogunuzu yeni keşfettim. Bu gerçekten derin bir iç dökme yazısı olmuş gibi geldi. Bazen bazı şeyler yazıya dahi aktarılamayabiliyor...

    selamlar 👋 selimhankalkan.com

    YanıtlaSil