Fanaa / (Blogları Canlandırma Projesi Temmuz)

by - Temmuz 29, 2021

 


Film: Fanaa

Yönetmen: Kunal Kohli

Süre: 168 dk

Oyuncular: Kajol

                               Aamir Khan

                                 Rishi Kapoor

                   Tabu

                               Kirron Kher

 

Herkese yeniden merhaba. Yeni bir Blogları Canlandırma Projesi teması ile sizlerleyim. Bu ayki temamız ''Hindistan'' dı. Biz de bu tema kapsamında Hindistan ile ilgili film, dizi izleyip ya da kitap okuyoruz. Böylece her ay farklı bir temayla yepyeni şeyler öğrenip yeni dünyaların kapısını açıyoruz. 

Ben ise bu tema için bir film izlemeye karar verdim. Bu film ise Aamir Khan'ın çok bilinen ve sevilerek izlenen ama bir o kadar da duygusal olan filmi Fanaa. 

Konusu aslında çok kilişe gibi durabilir herhangi bir film sitesine girip konusunu okuduğunuz için. Ben birçok keşfedilmeyen filmin bu yüzden fazla izlenmediğini düşünüyorum. Bu filmin de konusunu okuduğunuzda aa çok sıkıcı duruyor diyebilirsiniz ama dolu dolu geçen bir 168 dakika sizi bekliyor diyebilirim. Zooni (Kajol) doğuştan görme yetisi olmayan bir kızdır. Bir gün arkadaşlarıyla bir iş için bulunduğu yerden ayrılır. Bu iş ona aslında bir aşkın kapılarını da açar. Bir gün gittikleri yerde bir tura çıkarlar ve orada tur rehberi olan Rehan (Aamir Khan) ile tanışır. Zamanla ona aşık olur. Ancak bir gün göz ameliyatı olacağı gün bir patlama olur ve Rehan ölür. buraya kadar filmin ilk kısmıdır. İkinci kısımda ise aradan yıllar geçmiştir ve Rehan direnişçiler arasındadır. Aslında ölmemiştir. İşi gereği bunu yapmak zorunda kalmıştır. Bir gün ölmek üzereyken tekrar Zooni ile karşılaşır. Ancak Zooni daha önce onun yüzünü görmediği için onu tanıyamamıştır. Sizce birbirlerine tekrar kavuşacaklar mıdır? Zooni Rehan'ı hatırlayacak mıdır?


Film her şeyiyle güzel ama eksikleri de bol bol var. Özellikle de Aamir Khan'ın canlandırdığı karakter olan Rehan biraz daha detaylı ve canlı bir şekilde bize gösterilebilirdi. Sonuçta başrol ve onu her şeyiyle tanımak istiyoruz. Ama karakter yönetmen tarafından bize biraz silik aktarılmış. Küçük boşluklar bırakılmış. Tamam kitaplarda okuyucuya yazar bu şekilde boşluklar bırakır ama iş filmde olunca biraz garip oluyor. Rehan'ın biraz daha öne çıkmasını beklerdim açıkçası. Belki de kadın başrolün ödül alırken erkek başrolün ödül alamamasındaki neden de yönetmenin karakteri bize silik vermesidir.

Filmin müzikleri ise öyle yerinde ve kulağa öyle hoş geliyor ki. O dili bilmeseniz bile ezgiler sizi alıp götürüyor. Filmden sonra açıp açıp dinliyorsunuz istemsizce ve her dinlemede aynı duyguyu veriyor. İnsanın tüylerini diken dike ediyor.

Filmi izlemek aklınızdaysa Türkçe altyazılı olarak izlemenizi tavsiye ederim. Dublaj olan filmlerde sanki o filmi değil de başka bir şey izliyormuş gibi hissederim ben. Karakterlerin gerçek sesini duymak filmi daha etkileyici hale getiriyor ve olayların içindeymiş gibi hissetmenizi sağlıyor.

 Film ayrıca geçmişten günümüze güncelliğini yitirmeyen bir konuya da değiniyor: Keşmir meselesi. Tarih derslerinde de belki duymuşsunuzdur. Pakistan ve Hindistan ülke olduğundan beri aralarında bir çatışmaya neden olmuştur. Her ülke de elde etmeye çalışmıştır ancak günümüzde halen özerktir. Film 2006 yılında yapıldı ama o zamandan bu zamana değişen bir şey yok. 

Kısacası savaşıyla, bombasıyla, aşkıyla, müzikleriyle ayrı bir filmdi. Tekrar izler miyim bilmiyorum ama. izlemek isterim. Her izlemede yeni bir yönünü görürüz sonuçta. Güzel bir filmdi. Umarım sizler de severek izlersiniz. Görüşmek dileğiyle...




You May Also Like

18 Comments

  1. Bu filmi izlememiştim. Güzel bir tanıtım olmuş. Fırsat olursa bakabilirim. Keşke karakter daha ön planda olsaymış.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzledikten sonra düşüncelerinizi merak ediyorum :)

      Sil
  2. Dublaj konusunda söylediklerinize katılıyorum. Güzel altyazı candır :)
    Müzikleri güzel bir filmdi. Film tekrar tekrar izlenmese de filmin müzikleri defalarca dinlenebilir. Yorum için elinize sağlık ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hint filmlerinin beni en çok çeken yanı müzikleri. Sırf müzikler için izlerim :)

      Sil
  3. Fanaa filmini ilk kez duydum, konusu itibariyle dediğin gibi dolu dolu bir filme benziyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dolu dolu ve farklı açıları olan bir film :)

      Sil
  4. Arkadaşlarla birlikte izlemiştik bu filmi ve o zamanlar filmdeki her abartıyla dalga geçtiğim için kimse çok üzülememişti :D İlk yarı aslında gayet eğlenceli güzeldi ama sonra ikinci yarıda fazla uçmuşlar gibi gelmişti bana. Yine de dediğin gibi şarkıları çok güzeldi, arada hala açar dinlerim :)

    Eline sağlık yorum için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkürler. Ben de yıllar önce izlemiştim saçma gelmişti ama tekrar izlediğimde daha farklı anlamlar yakaladım. Sanırım tekrardan izlemem :)

      Sil
  5. Filmi ilk defa duydum. Konusu da güzelmiş. Altyazı candır. Dublajlar fazla zorlama geliyor. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özellikle de dublajlar bizim kültürümüze ya da dilimize uyarlandığında :)

      Sil
  6. Yıllar önce lisedeyken hocamız izletmişti bize. İlk izlediğim Hint filmlerinden biridir. Filmle ilgili pek bir şey hatırlamıyorum sadece çok sevdiğimi hatırlıyorum. Ve Dublaj konusuna da kesinlikle katılıyorum size :) Emeğinize sağlık güzel bir yazı olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkürler. Sanırım her lisede böyle hint filmleri izleten mutlaka bir hoca oluyor :)

      Sil
  7. hımm bunu izlememişim pikuuuu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin izlemediğiniz bir film bulmuşum desenize :)

      Sil
  8. Denk gelirse izlemeye çalışırım ama özellikle bilemedim. :D Emeğine sağlık^^

    YanıtlaSil
  9. Lisede bilgisayar delisi arkadaşım Hint filmleri sevdiğinden indirip indirip getirirdi. Sağolsun sayesinde bunu da sınıfta izlemiş bulunduk. Ve çok daha fazlasını evimde izledim yoksa alakam olmayabilirdi. Fanaa'nın şarkıları gerçekten çok güzel. Hint filmlerindeki şarkılar tekrar izlemeye gerek kalmadan, duyduğumuz anda filmi yeniden izlettiriyor ya, seviyorum bunu. Gerçekten de Kajol'e göre Aamir'in karakter silik kalıyordu, çok haklısın. Emeğine sağlık🎈

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de lisede izlemiştim hint filmlerini. Dizilerine göre filmleri en azından daha izlenilebilir :)

      Sil
  10. Aamir khan filmlerini severim bu filmi bilmiyordum hiç. konusu ilginçmiş izlerim bir ara güzel tanıtımdı :)

    YanıtlaSil