Bayan Westaway'in Ölümü/Ruth Ware (Blogger Kitap Kulübü Ekim)

by - Ekim 29, 2022

 


Sevgili She is the Man’in kurduğu Blogger Kitap Kulübü bu ay ünlü yazar Ruth Ware’in ''Bayan Westaway'in Ölümü'' kitabını okuyor. Ekim ayında kitabı okuyacak ve yorumlarımızı paylaşacağız. Şu an etkinliğe katılan dokuz kişi var. Eğer siz de katılmak isterseniz She is the Man’e yorum bırakabilirsiniz. Ne kadar kalabalık olursak o kadar keyifli olur bu süreç.

Etkinliğe katılan isimler:

1. Dövüşürken hanımefendi değilim / She is the man 

2. Kitaplık/Okuma Günlüğüm - Eren 

3. Şule Uzundere Blog 

4. Kaystros Tyrha / Kaplan Diary 

5. Yüreğimin İklimi 

6. Gül Özdemir / Film Yabancı Dizi Anime ve Kitap 

7. Manxcat - Kuyruksuz Kedi 

8. Su'nun Harikalar Diyarı 

9. SevKoz / Sevimli Kitaplar 

10. Tosbağa Günlüğüm 

11. Ayın Aydınlık Yüzü


Ruth Ware'in okuduğum ilk kitabıydı. Kitap kulübü sayesinde farklı yazarlarla tanışma imkanı bulmak bu bakımdan benim için güzel bir deneyim oldu. Kitabın konusuna gelecek olursak olaylar Westaway ailesinin ve özellikle de Harriet (Hal)'in etrafında gelişiyor. Hal, tarot kartlarından fal bakarak Brighton isimli bir kentte yaşamını sürdürmektedir. Günün birinde evine gelen gizemli bir mektup sonrası kendisine büyükannesinden yüklü miras kaldığını öğrenir. Yalnız işin içinde bir gariplik vardır. Onun iki büyükannesi de hayatta değildir ve mektubun yanlış kişiye geldiğini düşünür. Lakin işin içerinde yüklü bir miktarda para vardır. Ayrıca kendisinin de maddi durumu bir o kadar kötü olup tefeciye de borcu vardır. Bunu bir fırsat olarak bilir ve mektupta yazan adrese giderek olmadığı bir kişi gibi davranıp mirası almak için bir tezgah kuramaya başlar. Westaway ailesine katılan ve mirasın asıl sahibinin kendisi mi yoksa bir başkası mı olduğunu anlamak isteyen Hal evde annesinin (mektuba göre) kardeşleri ile tanışır. Fakat ailenin içindeki olayları keşfettikçe geçmişin gizemi ve laneti onun üzerine bir örtü gibi inecektir. Westaway ailesinin hiç tahmin edilemeyecek karanlık sırlarını öğrenecektir.

Bu kitabın en sevdiğim yönlerinden biri, kahramanı Hal'ın mesleği oldu. Bu meslek her ne kadar onun zorunlu bir işiymiş gibi görünse de bir bakıma onu bu aileye bağlıyordu. Hal, Brighton'daki bir iskelede bir stant işleten bir tarot kart okuyucusudur ve günlerini de müşterilerinin kart okumalarından ne öğrenmeyi umduklarını tahmin ederek geçirir.  Hal'ı yıllar önce bu standa bağlayan şey onun ölen annesinin yaptığı bir iş olmasıdır. Aynı zamanda bu iş Hal'e kendini bir aileye sızdığında ve olmadığı biri gibi davranması gerektiğinde de çok değerli becerilen öğreten de bir iştir. Hal'ın bu kart okumaları neredeyse kitap  boyunca rehber direkleri gibidir. Hal'ın hayatındaki önemli anları işaret eder ve ona yol gösterir.

Bayan Westaway'in Ölümü, klasik bir kır evi gizemine modern bir yaklaşım gibidir. Geçmiş ile geleceği harmanlayarak ortaya bambaşka bir hikaye çıkar. Kapalı bir şüphe çemberi, izole edilmiş bir yer, geçmişten gelen günlük sayfalarındaki baştan çıkarıcı yavaşça ortaya çıkan eski bir gizem zinciri... Hepsi de güvenecek kimsesi dahi olmayan (kimseye güvenmemesi gereken) hurdalı bir kahramanla birleştiğinde bir uyum kazanır ve biz gizem aşıklarını bir yolculuğa çıkarır.

Oldukça zorlanarak okuduğum bir kitap oldu. Özellikle de kitabın başlangıç sayfalarındaki o anlatış tarzı ve olaylar o kadar yavaş ilerliyordu ki kitabı yarım bırakmayı dahi düşündürdü bana. Ki normalde kitapları yarım bırakmaktan nefret ederim. Sonlara doğru yaklaştıkça ise olayalar birden bire hızlı ilerlemeye başladı. Hızına yetişemedim bir aralar. Hatta dönüp dönüp ''Burada ne anlatmaya çalıştı şimdi?'' diyerek aynı sayfaları tekrar tekrar okudum ve sonunda bitirebildim.  Yazarın başka hangi kitapları var bunun hakkında bir bilgim yok ama bizim gibi blog yazarlarından bir yazarın önce hangi kitabını okuyarak başlarsanız o yazara karşı ön yargınız oluşmayacağınızı öğrenebilirsiniz. Gelecek ay görüşmek üzere.



You May Also Like

19 Comments

  1. Okumasdı zevkli bir kitaptı..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yüreğimin iklimi ben adsız gitti

      Sil
    2. Zorlansam da sevdim bu kitabı. Konusu da ayrı bir güzeldi

      Sil
  2. Hak veriyorum okuması zordu, son kısımdaki olayların hızlı akışını okumak da yordu beni. Yazarın Yalan Oyunu kitabını çok görmüştüm ama bir şans daha vermeyi düşünmüyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kitaptan sonra sanırım ben de bir şans vermem gibi :)

      Sil
  3. Çok güzel yazmışsınız elinize sağlık, ben de kitap konusundaki görüşlerinize katılıyorum, pek sevmedim, gelecek ay görüşmek üzere, keyifli okumalar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu ayın kitabı ayrı bir güzel, görüşmek üzere 😊

      Sil
  4. ben yeni katılımcıyım o sebepten bu ayı pas geçtim ama yorumlarınızı okumak harika geldi, emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  5. Genelde benzer eleştiriler yapılmış kitap için. Daha iyi olabilirmiş sanırım. :) Farklı bir bakış açısıyla yazmışsınız siz de, emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, sanırım bu ayki kitap fazla sevilmedi :)

      Sil
  6. Aynı fikirdeyiz. Hal'ın annesi Maggie'nin ölümü sır perdesi. Hal niye o zaman peşine düşmüyor annesinin? Onun esrarengiz ölümünü öğrenmesi için avukatın gelmesini mi bekliyormuş? Kurgu bana zayıf geldi, ya anlaşılmaz, ya da ben anlamadım. Fakat her hâlükârda boşlukta kalan yerine tam oturmamış bir şeyler var:) İyi okumalar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitapta çok boşluk var ve bir yandan okumaya çalışmak bir yandan da boşlukları doldurmaya çalışmak aşırı yordu

      Sil
  7. Tarot kısmı aslında önemli ve güzel bir detaydı. Tarot nedir merak ettim ve biraz çalışacağım bu konuda :) Güzel yazmışsın, eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tarot konusu beni de meraklandırdı. Kitabın özellikle de bunun üzerine kurulu olması da ayrı bir detay

      Sil
  8. Selamlar. Eğer tarot falı baktiracaksak falcinin karşısına poker yüzü takıp çıkmak lazım. BKK turunda kitap hakkında yazılanları okurken buna karar verdim 🙂 Yorum için teşekkürler 🤗

    YanıtlaSil
  9. Keşke kitapta tarotla ilgili daha çok bilgi olsaydı. Belki daha gizelmli ve gerilimli olabilirdi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tarotla ilgili daha çok bilgi vermese de tarotu ilgi çekici hale getirmiş :)

      Sil
  10. Bende de tam tersi başlarını çok hızlı okudum, çok merak ettim, sonlara doğru biraz sıkıldım. Yine de keyifli bir okumaydı. Kitabı sevdim.

    YanıtlaSil